Not very easy to use or very helpful when you only have one arm/hand to use.
As a larger women, with hyper mobility that has made me very stiff as I have gotten older, I hated the idea of this, but I reluctantly ordered, feeling like maybe it was just time to give in an accept my disabilities and feeling a bit hopeful that this would be a magical item that would make my life more comfortable.
Unfortunately, not the case. I use very thin bamboo toilet paper, but I use more than 5-7 squares, because the squares are short and being larger, I just need a little more to dab with ( I have a bidet and it has a fan to dry a bit, but I still need to dab a little) and every time, the toilet paper just falls to the floor when the slightest pressure is applied. It will stick most of the time, if I use just 5 squares or so, but it isn't enough, and I have spent the week trying different methods and I have given up.
I also hoped that it would hold my baby wash clothes, so that I could reach certain areas easier and no, not at all, once the washcloth is wet, it is too heavy and falls out, mind you, small, baby wash clothes that are very thin and delicate. So another hope dashed.
Last issue, it is hard to push down on the switch to secure things, especially if you add a bit more/whatever you're adding is thicker. I have de quervain's in both of my thumbs, I'm in my 40's and I couldn't imagine someone older than me being able to use this easily.
It could be better, it should be better for the price this is like a $10 knock off gopher grabber that won't even grab things.
I am ashamed, and feel totally taken advantage of. I don't know who is actually using these, especially for $50+
Hi Holly, thank you for sharing your detailed feedback. We're sorry to hear the product didn't meet your expectations. Your experience helps us improve. We have helped many people figure out just how to use and load it and we'd love to assist you further—please contact our support team at 866.931.0886 so we can find a solution. We appreciate your honesty and hope to make things right.
If we don't answer right away, please leave a message and we will get back to you as soon as we are able.
Thank you agian and Live Loved!
Never got it
Hi Paul, I am not sure when you sent this to us so it may have been before your order was delviered but according to the stamps.com this is what it says
Latest Update
Your item was delivered in or at the mailbox at 5:53 pm on June 26, 2026 in INDIANAPOLIS, IN 46203.
I love it. This is the 2nd one I bought. I wanted a spare.
Thank you Benjamin, we are so glad we can help.
Live Loved!
Having trouble using. Can't get it to grasp the toilet paper. I may just need more practice. It is a great idea if I can get it to work for me.
Hi,
We would love to help you out. Please feel free to call the office and ask or leave a message for Deborah. There are also many you tube videos and on our website that can help you understand how to load it.
Great tool after spinal surgery. Don’t have to twist to take care of cleaning my bottom.
This is the only aid that I have found be successful for my use. I have had four back fusions and am unable to tend to cleaning duties without an aid.I have found that works for my needs. Just ordered a second one this morning to carry in my vehicle. Thank you for this excellent product.
So far, so good. I'm having a right shoulder replacement in 2 days. I will have only my left hand available for toileting. Due to scoliosis, I am physically incapable of even reaching my butt with my left hand, even standing up. So, your product is a lifesaver. I have been practicing with it, and I believe it will work; however, folding and inserting the paper into the wand is difficult - if not impossible - with only one hand. I have to keep trying, but it's scary!
I bought the whole unit and am very pleased. The wand is good quality and easy to use (in my case to put lotion on my ankles and feet).
My wand delivery was delayed, probably by weather and holidays, and the Customer Service has been beyond excellent. Quick response to my inquiry and they kindly tracked my delivery. Wand was enroute and due the next day. Delivery as promised the next day. Wonderful people!
I had major back surgery three months ago and am living with the dreaded "BLT" restrictions: no bending, lifting, or twisting. Using the toilet was a real concern until my physical therapist introduced me to the Freedom Wand. It's been a life saver, but one of the plastic prongs broke off. I've realized that I was overloading it, so I don't put this on the product itself. This was user error and I have modified my technique. I was very happy to find that I could just purchase the head itself and did not have to buy another full kit. Half the cost. Thank you for making this option available, and I hope you continue to do so. I will be using this for many months, and possibly the rest of my life.
Quick delivery. I do wish the handle was a better design as this is the 3rd one I have had to order.
I have used your product for many years.
It has helped me out immensely. When I ordered handles for my wand I was happy to see that the handle was reinforced around the connecting area
Thank you for all you do
Reconstructive spinal surgery10 yrs ago lee to FreedomWand. Perfect tool. Loce it. Have 5 now.
I use now still waiting for order to turn up but good old one was good as well
Just what I've been looking for. Works well. Could use some minor improvements.
I am a 75 yr old male,over the yrs due to being an exparatrooper with herniated, bugling, and arthritis of the back. I had to stand up while cleansing that area.Arms not long enough to get to ground zero. The ultimate freedom wand just solve that problem along with a male wet product. Thank you
Used for years but broke some do wanted more around for backup.